ditarik masuk ke alam bunian~~~~

Monday, February 22, 2010 at 9:00 AM

**Imej dari google**

Aku dilahirkan dlm kuarga yg serba kekurangan. Hobi aku memancing di parit2 area tempat aku membesar. laut??sungai??mana la ada experience tu kalau dh ko dibesarkan di tanah pamah yg lebih sesuai utk tanaman sawit dan bukan tanah pasir tepi pantai tempat org puang pakai kemban sambil jemur ikan kering. 

Suatu hari aku sedang asyik menunggu umpan pancing itu direntap oleh mana2 ikan yg bakal menjadi santapan sekuarga aku malam itu. Sedang aku mengelamun sambil menunggu tali joran aku direntap begitu kuat. Daya impulse aku bertindak, refleks terjana dan menghantar signal ke otot aku. Zasss!! dengan pantas aku merentap joran aku tadi dan tanpa disangka, daya tarikan ikan tadi begitu kuat..sangat kuat sehingga aku terjatuh ke dalam parit. Keceburrr~~~~~

Aku yg tak berapa nk pandai berenang ni dh mula rasa nk mati. Tp yg peliknya aku tak mampu nk melepaskan joran yg aku pegang tadi. Sejuk air tadi berderau sehingga ke sumsum tulang aku. Aku terasa gelap dan semakin gelap...
....
....
....
....
....
"Oppa Qi...~~~ Oppa Qi~~~ Bangunlah. Lama benar tuan hamba terlelap. Bangunlah..", begitu lembut suara itu menusuk masuk ke telinga aku. Bulu mata aku mula bergerak2, retina juga rancak memberontak dan menolak kelopak mata aku agar dibuka.

"Huhhh~~~ Errrr..Siapa awak???Aku di mana ni??!!", Aku tersentak bangun. terpinga2 dan cuba menjauhkan diri dari gadis yg duduk di hadapan aku. Aku raba2 badan sekujur tubuh aku..Baju aku masih lagi sama.

"Apa jadi ni??benda terakhir saya ingat..sy masuk dlm parit sebab ikan tu tarik begitu kuat. Nape tetiba leh ada kat sini??awak siapa??kenapa saya kat sini??", aku terus cuak, blur tapi masih comel seperti biasa.

"bertenang tuan hamba..ini rumah hamba. Tuan hamba sekarang berada di rumah hamba. Nama hamba Daphne. Mari lah kita ke ruang tamu. Jamah dulu sesuatu sebelum hamba terangkan segalanya pada tuan hamba", gadis tadi terus mempelawa aku.

Aku terus menuruti gadis tadi ke ruang tamu..fuhhh...harum banget bau masakan yg terhidang. Ada seorang tua sedang menunggu aku..tak berapa kacak..gelap..hidung besar..tak berbaju..boroi plak tu..dem!! Aku dipersilakan duduk oleh Daphne dan orang tua tadi.

"Makan dulu Oppa Qi, tuan hamba lapar..hamba tau. Badan mmg kecik, tapi tuan hamba makan kuat bukan?", orang tua tadi pelawa sambil perli..lagi dem.. Aku pn duduk bersila dan dipendekkan cerita aku terus belasah je mknn yg terhidang. Mmg lapar beb..habis licin sume mknn yg dihidang tadi..Blurrrpppp~~~~, aku sendawa dan terus bersandar pada tangan dengan perut yg penuh.

"Errr..tuan hamba..boleh hamba bertanya sedikit?", tanya orang tua tadi.

"Ye..silakan pakcik", punya dari tadi aku bedal nasi lauk sume tu..baru ni aku nk tgok muka dia dan bercakap ngan dia. Jangan salah kan aku beb..aku lapar..blur lak tu..

"tuan hamba memang bangkai yeee!!! Hamba pelawa makan, beragak la skit makan tu..tuan hamba habiskan sume lauk tu, nasi pn habis, hamba dan Daphne ni nak makan apa?!!!" orang tua tadi membentak. Aku baru perasan yg aku dh habiskan sume lauk tadi. Daphne kat tepi sekadar telan air liur sambil memandang kosong pada aku...errrr~~~

"Dah la Daphne, ko bawak je la lahabau ni balik ke dunia manusia. Ayahanda ingat budak ni bukan main bagus utk dijadikan calon suami utk kamu. Dah..nyah!! Anakanda bawak saja dia ni kuar dari sini!!!!!!", jeritan terakhir tadi bergema dalm benak otak aku yg masih lagi keliru. Pandangan dunia aku gelap..

Aku tersedar semula dan mendapati diri aku berbaring atas tangga balai raya...aku keliru..kompius. Tapi aku percaya itu sume bukan mimpi..cumanya, yg aku bengang..bukan ke patut aku dapat kawin ngan puteri bunian tadi??yeeee..aku yakin tu puteri bunian..dan aku baru pulang dari alam bunian...caish!! gua lapar, gua bedal la..takkan tu pun rejek gua!!!!!!! arghhh!!!

moral nya...biar kita lapa, tapi kita hipokrit skit depan bakal mertua yeeee~~~~

6 comments

  1. Unknown Says:

    citer betul ko ker

  2. Oppa Qi Says:

    kalau kau rasa betul..pasti ia akan betul..hehe

  3. shahrinabd Says:

    tak kira apa moralnya, tetap nak puji imaginasi ini. boleh buat muvie. huhu

  4. Oppa Qi Says:

    ekeke..mekasih bro..tp stkat jadi slot dlm hua hua hua ke buleh la..muvi tu tak harap

  5. Anonymous Says:

    hahaha
    hebat ler entri ni...

  6. Oppa Qi Says:

    wah..ah fatt..nak jadi terrer mcm hang le ni..ekekeke..

Qi Mo Ci | Powered by Blogger | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com