Disula sebab rokok dan makanan..babi punya orang!!!

Saturday, March 6, 2010 at 11:45 PM
Terpanggil mahu baca harian metro hari ni sebab kes sula junior dalm tentera. Aku dapat tahu dari mak aku. Terus aku carik dalam metro online. Pergh..baca tajuk pun aku dah rasa punya cilake babi hanjeng senior yg buat budak tu macam tu. Babiii!!!!! Kalau dpat pukul ramai2 kat luar memang bagus dasar orang macm ni.

Nak kata junior dh 6 tahun dalam askar..6 tahun siot. Ntah apa punya sistem senior pn aku tak tahu..Bengap!!! Aku tau juge macam mana cara hidup sojar2 ni. Sebab kuarga aku ada yg jadi sojar 2-3 orang. Dh macam2 aku dengar. Yg terbaru ni mmg cilake habes...kejam dan tak berperikemanusiaan langsung. Ni yg kita tau dan terbongkar...yg tak terbongkar tu lagi banyak sebenarnya.

Memang la gaya hidup diorang, ragging disiplin, denda sume tu nak kasi budak 2 sojar ni keras dan lebih gagah dulunya. Tp semakin hari manusia semakin keras dan zalim. Semakin menjurus kepada keganasan. Bila dapat peluang, kuasa dan berada di atas..kau nk menzalimi orang lain mmg sah2 lagi cilake kepala hotak tu utk mencederakan orang lain. Smpi ke tahap yg mmg mcm babi.

Last2 sojar tu yg patutnya shahid di medan perang, perang nye tidak tapi cacat sebab dianiaya rakan setugas sendiri. Mmg cilake lah. Dan sllnya bila kuar kes camni, yg report ni pun akan diberhentikan dari askar. tu yg aku dapat tau la.

Aku doakan yg menzalimi orang ni, terutamanya senior2 bahalol dlm kes ni akan ditimpa bala yg dahsyat...!!!!

5 comments

  1. jaya jr Says:

    askar mgm gile babi..haha

  2. Anonymous Says:

    tuhan tu maha adil...

    kalau x kena kat diorang secara direct....

    kena kat anak bini..
    or family terdekat dier...

  3. Oppa Qi Says:

    Jaya Jr : tuh le..cara hidup mmg lain..tp susah la pd yg tak bernasib baik

    ishy mrcongeniality, apa maksud maha adil kalau yg buat lain, anak bini plak yg kene..tak adil tu..biarla dia sendiri yg kene

  4. Anonymous Says:

    abang aku pun askar
    ragging tu biasa ler
    jangan sampai cedera teruk sudah

    tapi askar tak ler giler babi
    hehe

  5. CITY® Says:

    mmg babi pun org yg sula itu

    huh

Qi Mo Ci | Powered by Blogger | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com